Sud -est europenii au multe diferențe de comportament și de consum. Rezultatele se găsesc într-un studiu realizat de Nestlé împreună cu agenția de research Masmi.
Românii conștientizează cel mai mult impactul alegerilor alimentare asupra sustenabilității mediului (64%), în timp ce bulgarii într-un procent de 51% și sârbii numai 35%.
Cetățenii români acordă o mai mare atenție informațiilor de pe ambalaj (53% citesc lista de ingrediente), prin comparație cu bulgarii care citesc doar în procent de 44%, iar sârbii doar 27%.
În toate cele trei piețe, cei mai importanți factori care contribuie la un stil de viață mai sănătos sunt o dietă sănătoasă (60% în România) și activitatea fizică (51%).
Când vine vorba de diferențele dintre țări, în România activitatea fizică și o alimentație sănătoasă sunt considerate ceva mai importante decât în Serbia și Bulgaria.
O masă proaspăt gătită acasă este alegerea dominantă în rândul locuitorilor din toate cele trei țări.
Aproximativ jumătate dintre cetățenii din toate cele trei piețe consumă cel puțin 1-2 mese pe bază de plante pe săptămână.
Mesele pe bază de plante, fără carne și proteine pe bază de plante sunt în general bine acceptate în rândul locuitorilor din toate cele trei țări.
Spre exemplu, în România 51% dintre respondenți preferă alimentele pe bază de plante, 46% fără carne și 40% alimente cu proteine din plante.
Când vorbim despre cereale, principalele bariere pentru cumpărarea cerealelor integrale sunt gustul (36% dintre români) și prețul acestora (29%).
Adulții consumă cereale integrale în medie de 2,8 ori pe săptămână în România, de 2 ori în Bulgaria și în mod similar în Serbia (de 1,8 ori).
În privința obiceiurilor de gătit, consumatorii români (39%) și bulgari (36%) includ mai des copiii în procesul de gătit, comparativ cu sârbii (15%).
Legat de sursele de informare și sfaturi, medicii și nutriționiștii (48%) și experiența personală (15%) sunt surse primare de informare atunci când vine vorba de creșterea copiilor sănătoși în România.
Găsești mai multe informații pe CSRmedia.ro.